hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > خراسان شمالی| ایجاد بیش از 5 هزار شغل در بخش کشاورزی استان

خراسان شمالی| ایجاد بیش از 5 هزار شغل در بخش کشاورزی استان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: پنج هزار و 406 شغل در بخش کشاورزی استان از محل ردیف‌های اعتباری و تسهیلاتی ایجاد و تثبیت شد.
به گزارش ایرنا، عبدالله یوسفی اظهار داشت: از محل ردیف‌های اعتباری و تسهیلاتی اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری، صندوق توسعه ملی، خط ویژه توسعه مکانیزاسیون، بانک سینا و مشاغل خانگی تعداد پنج هزار و 350 طرح به مبلغ چهار هزار و 307 میلیارد و 338 میلیون ریال به بانک‌های عامل معرفی شدند. او افزود: از مجموع این تعداد سه هزار و 848 طرح به مبلغ دو هزار و 475 هزار و 562 میلیون ریال منجر به اخذ تسهیلات و ایجاد و تثبیت اشتغال شد. یوسفی اظهار داشت: بیشترین میزان جذب بخش کشاورزی از اعتبارات اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری به مبلغ دو میلیون و 23 میلیارد و 395 میلیون ریال با اشتغال چهار هزار و 217 نفر بوده است. او افزود: از این مبلغ 70 درصد در راستای فعالیت‌های دام و طیور، 10 درصد گلخانه‌ها و مابقی در سایر زمینه‌های کشاورزی ازجمله زراعت، صنایع تبدیلی و تکمیلی و شیلات جذب‌شده است. رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: از کل مبلغ جذب‌شده توسط تمامی دستگاه‌های اجرایی استان از اعتبار اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری 77 درصد در بخش کشاورزی و عشایری بوده است. یوسفی افزود: از کل اشتغال ایجادشده از محل اعتبار اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری چهار هزار و 217 نفر در بخش کشاورزی مشغول بکار شده‌اند که 68 درصد کل اشتغال ایجادی توسط دستگاه‌های اجرایی را شامل می‌شود. او اظهار داشت: مبلغ 452 میلیارد و 167 میلیون ریال در سایر ردیف‌های ابلاغی از تسهیلات بانکی جذب‌شده است. او افزود: جذب تسهیلات در سال گذشته در مقایسه با سال 96، 120 درصد رشد دارد.
یوسفی گفت: از کل تسهیلات اعطایی توسط بانک‌های عامل استان حدود 21 درصد مربوط به بخش کشاورزی بوده که در صورت کسر سهم بانک کشاورزی به‌عنوان بانک تخصصی، میزان تسهیلات ارائه‌شده توسط سایر بانک‌های استان حدود 4.7 درصد است. او اظهار داشت: طبق قانون برنامه ششم بانک‌های غیرتخصصی کشور ملزم به پرداخت 15 درصد از منابع تسهیلات به بخش کشاورزی هستند که این امر از سوی بانک‌های مربوطه رعایت نشده است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد